Виховна робота

Урок – презентація

Тема. Презентація – проекту «Роде мій, красний»

Мета. Повторити значення слів рід, родина, рідня; дати поняття про щасливу сім’ю; навчити учнів складати родовідне дерево; виховувати повагу до членів сім’ї, історії, традицій своєї сім’ї.

Обладнання: родовідні дерева учнів, малюнки «Моя родина», вірш Н.Чемерис «Що таке сім’я?»

Хід уроку

         І. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

Щоб урок минув не марно,

Нам сидіти треба гарно.

Вчитися прийшла пора,

Сідайте тихо, дітвора.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а саме урок захисту проекту – урок – презентація. Протягом декількох тижнів ви збирали матеріал, пов’язаний з родиною, членами сімей, професіями батьків, сімейними традиціями і звичаями. А сьогодні ми підведемо підсумок цієї роботи. Ми знаходимося в гостях у телепередачі «Моя сім’я».

Але перш ніж ви будете презентувати свої матеріали, ми попрацюємо разом, згадаємо важливі речі про родину.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. «Асоціативний кущ».

- Що асоціюється у вас зі словами родина, сім’я?

кликни мышкой на картинке и переходи на страницу для скачивания



ІV. Сприймання і засвоєння матеріалу.

- Хто входить до складу сім’ї?

- Так сім’я – це, звичайно, мама і тато, сестра і брат, бабуся і дідусь. Сім’я – це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.

- Але кого не вистачає в цьому переліку? Вірно вас самих.

Рубрика 1. «Який я сам»

- Наша телепередача відкривається рубрикою «Який я».

А) Зачитування творів – мініатюр «Який я».

Б) Розповідь за колажем «Усе про мене».

Рубрика 2. Вірш Н.Черемис «Що таке сім’я»

Розкажу вам, друзі, я

Що таке моя сім’я.

Разом дружно проживаємо

І пісні про це співаємо.

Люба матінко моя –

Як пишаюсь нею я.

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє.



Тато сильний і завзятий,

Він – господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.



Дід і бабуся у пошані –

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І як пташенят голублять.



Є у мене ще й брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»

Знайте, це і є сім’я.

- Скажіть із скількох членів сладається ваша сім’я?

О авторе данной презентации можете посмотреть на страничке Телмановского НВК

Рубрика 3. «Моя сім’я»

А) Зачитування творів про членів сім’ї.

Б) «Сімейний вернісаж» (малюнки «Моя сім’я»)

Рубрика 4. «Рід, родина, рідня»

- Колись на Україні жили великими сім’ями. Послухайте примовку.

У нашого Омельки – невеличка сімейка.

Тільки він та вона, та старий, та стара,

Та дві дівки косаті, та два парубки вусаті,

Та дві Христі у намисті, та дві ляльки у колисці.



-         То велика чи маленька сімейка у дядька Омелька?

-         Повернимось до куща. Отже, ми назвали членів сім’ї.

-         Як можна назвати всіх членів однієї сім’ї? (Родина)

-         Які слова ви ще знаєте, пов’язані зі словом родина.

Рубрика 5. «Рід, родовід»

-         Чи знаєте ви, що означають слова рід, родовід?

Рід – це низка поколінь, які походять від одного предка.

Родовід – це історія поколінь певного роду, перелік, запис, що виявляють й ілюструють походження, послідовність поколінь.

Рубрика 6. «Родовідне дерево»

А) Вступне слово вчителя.

  Родина, рід, які слова святі.

  Вони потрібні кожному в житті,

  Бо всі ми з вами ніжні гілочки,

  На дереві, що вже стоять віки.

  Це дерево – наш славний родовід,

  Це – батько й мати, прадід твій і дід.

- Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.

- Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі й бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім’я.

Б) Презентація родовідних дерев.

V. Узагальнення.

Рубрика 7. «Творча майстерня» (робота в групах).

І група – робота над прислів’ями.

ІІ група – гра «Склади слово».

ІІІ група – розгадування кросворда.

- Із поданих букв складіть слова на тему «Сім’я».

Р   О   Д   И   Н   А   І   Я   С   М   Б   Т

Родина                                                  Мама

Рід                                                         Син

Сім’я                                                     Доня

Баба                                                       Дід

Рідня                                                      Тато

- Які слова вийшли?

- Родина – це ваш дім, ваш оберіг. Бережіть і шануйте свій рід, свою сім’ю. Будьте завжди чемними і ввічливими з усіма членами родини. Вивчайте історію свого роду, продовжуйте його традиції.

Рубрика 8. «Традиції і звичаї моєї родини»

А) «Мікрофон»

- Які свята у ваших сім’ях найулюбленіші?

- Кого з рідних запрошуєте на родинні свята?

- На які свята збирається вся ваша родина?

Б) Презентація робіт.

- Що даруєте один одному на свята?

В) Довідкове бюро.

- А хто з вас знає, які звичаї, пов’язані з рушником?

Реліквія – це все те, що переходить до дітей і онуків на згадку про батьків.

Г) Виставка «Старовинні речі, які зберігаються в моїй сім’ї»

VІ. Підсумок.

-         Ось і закінчилася наша телепередача. Чи цікаво вам було?

-         Що таке рід, родина, родовід, сім’я?

-         Яку сім’ю ви б хотіли мати у майбутньому?

-         Які звичаї та традиції ви хотіли б продовжувати у своїй майбутній сім’ї?

Зачитування творів «Моя сім’я в майбутньому».









Гра-подорож «Ми-українці»
 Перший урок для учнів 2- Б класу
Мета:
-створення  святкового мікроклімату в класі;
-розширення  знань учнів про рідний край; про  державні символи  України;
-виховання у молодших  підлітків почуття   патріотизму та гордості за свою країну;
-розвиток  творчих  здібностей  учнів, 
-формування компетентностей: навчальної, пізнавальної, інформаційної, комунікативної, полікультурної.
Обладнання. Карта подорожі, Державн і    символи України, відеоролик «Я люблю Україну свою», плакат з кросвордом «Україна», малюнок  калини, на якій не вистачає  декількох китиць, стікери у вигляді  ягід   калини.
Урок проводиться у вигляді  гри-подорожі. На дошці  висить карта подорожі. Дітям, які  відповідають на питання   вікторини, відгадують загадки, приймають    активну участь в різноманітних  і грах і конкурсах, вчитель  дає   стікери у вигляді ягід калини, які знадобляться  наприкінці уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Ось і пролунав перший дзвоник нового 2015-2016 навчального року. Я вітаю вас з цим святом. Скільки гарних і мудрих подорожей ми з вами здійснимо по країні  знань!!! А на першому уроці в цьому році ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної   людини… А тему нашого уроку-подорожі вам підкажуть рядки Ліни Костенко:           
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори.
        Усе моє, все зветься – Україна.
ІІ. Актуалізаціязнань.
Виходять   дівчинка і хлопчик в  українських  костюмах.
Вчитель:Хто ти ,дівчинка маленька? (звертається до дівчинки)
Дівчинка: Україночка гарненька!
Вчитель: А по чім тебе впізнаю?
Дівчинка: По вкраїнському  звичаю!
До барвистого  віночка – вишиваночка – сорочка.
Фартушок і чобітки, різнокольорові  стрічки.
Козачок:Я маленький козачок, правда, люди,  правда, так!
                Кохаю край наш дорогий, що зветьсяУкраїна,
                Вітчизні  хочу я своїй зрости достойним сином.
Дівчинка: Ми є діти  українські –
хлопці і дівчата
Рідний край наш – Україна
велика й багата.
Козачок:Україно рідна!
Україно  мати!
Ми про тебе пісню
Хочемо  співати.
Діти     виконують   пісню "Про що    співа    горобчик". (слова Т.Коломієць, музика А.Мігай)
            Під час виконання   пісні на екрані    телевізору   може йти   відеоролик «Я люблю Україну свою»
)
            Вчитель:Молодці, бачу, знаєте як живуть, і що люблять у нас на Україні, тому настав час вам,  нашим маленьким козачатам  і дівчатам  пройти випробування, щоб показати свою козацьку силу, вкраїнську   мудрість, а головне – показати себе справжнім    громадянином своєї країни.
Українська    дітвора – хлопці і дівчата!
Хоч   слабкі у вас ще руки та душа завзята
Бо    козацького   ви роду, славних   предків   діти,
В школі   нашій   всі   вчимося   рідний край любити.
                  Всі ми з вами громадяни    нашої    держави, що    має   горде і красивее   ім’я Україна. Вчитель   пропонує   ознайомитися з визначенням   терміну «громадянин» за словником:
                  Громадянин – це   людина, яка належить до певної   територіальної    спільноти – міста чи країни. Громадянин мА єпевні права і обов’язки, й підпорядковується  певним нормам і законам.
На уроках ми вчимося   любити і пам’ятати   наші   українські   традиції, знайомимось з   традиційними     стравами, іграми, таночками, піснями наших предків. І зараз ми перевіримо, чи не забуливи все, що   вчили   минулого року, чи читали вищось   влітку про нашу державу.
ІІІ. Гра-подорож.
Станція «Мудрості»
Вчитель    пропонує   дітям  розгадати    кросворд.
Кросворд
1. Як називається герб нашої       держави? (Тризуб).
2. Які гори України   ви   знаєте? (Карпати).
3. Як називається    найбільша     річка   України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця    України? (Київ).
6. Кущ-символ   України? (Калина).
7. Збірка      віршів  Т.Г.Шевченка? (Кобзар).

Т
Р
И
З
У
Б










К
А
Р
П
А
Т
И

Д
Н
І
П
Р
О





Л
Е
Л
Е
К
А









К
И
Ї
В






К
А
Л
И
Н
А






К
О
Б
З
А
Р





Потім    дітям пропонується  відповісти на одне з десяти запитань. Запитання   надруковані на картках  або   показуються на екрані    телевізору.
1.     Якого   кольору  державний прапор і що    означають   кольори?
2.     Хто написав вірш «Ще не вмерлаУкраїна» (П.Чубинський)
3.     Як виглядає   державний герб? Чому  сааме   цей символ?
4.     Назвіть   рослини  символи    України.
5.     Який   український   письменник – є нашим   писемним символом?
6.      Які  правила поведінки   громадян при виконанні державного гімну?
7.     Хто  заснував   місто  Київ? (Князь Кий та його   брати)
8.     Як називають    Основний Закон України? (Конституція)
9.     Яке свято відзначається в Україні 24 серпня? (День Незалежності   України)
10.  Скільки    років     незалежності   України? ( з 1991 року –  24 роки)
11.  Без верби і калини (… нема України).
12.  Рідна сторона – мати    рідна, (… чужа – мачуха).
13.  Тільки в ріднім    краї (… солов’ї  співають).
14. Який  рід, … (такий   плід).
15. Кожному мила … (рідна сторона).
Станція «Театральна»
Гра«Показуха»
 Вчитель:Хто   хоче   перевірити   свої   театральні   здібності?
Діти по черзі  отримують  папірціі  з  завданнями: показати   дію, яка написана в завданні. Вони імітують по черзі ту чи  іншу дію, кожен має свою дію, а товариші класу повинні  відгадати.
Завдання для дівчаток:
-          Ліпити пиріжки чи вареники
-          Вишивати
-          Терти в макітрі мак
-          Грати на скрипочці
-          Заплітати віночок  приміряти на голові.
Завдання    для     хлопчиків:
-          Битися     шаблею
-          Танцювати гопак (присядка)
-          Грати на сопілці
-          Косити траву
-          Підбивати     підкову.
Станція «Історична»
Мудрість     українського народу
— На цій    станції    потрібно    доповнити    прислів’я і пояснити   його   зміст.
1. Людина без Вітчизни, (… як соловей без пісні).
2. Всюди  добре, (… а вдома краще).
3. За рідний край (… життя   віддай).
4. Що  країна — (… то родина).
5. Хата без рушника  (… що родина без дітей).
Станція «Музична»
Вчитель:Вс   і       ви ще не так давно були   немовлятами і матусі, заспокоюючи вас, співали вам забавлянки. Всі   ви, особливо дівчата, коли виростете, будете співати   їх  своїм маленьким дітям. Відновіть     забавлянки та проспівайте.
Охочим прийняти участь в цьому    конкурсі    видаються   листи, де надруковані      пісні - забавлянки, але деякі слова пропущені. Пропонується      відновити текст пісень. Якщо     діти не
Печу, печу _____________ (хлібчик)
Діткам на обідчик
Більшому – ___________ (більший)
Меншому –  ____________ (менший)
Шусть у піч (2 р.)
Гой-да, гой-да,
Добра в_________________ (коника хода).
Повідки   шовкові,
Золоті ____________(підкови).
Сорока-білобока,
На _____________ (припічку    сиділа)
Діткам кашку варила
Цьому дала (4 р.)
А цьому нема,
Бо    ти __________________ (дров не нарубав),
Печі не топив,
Води не носив,
Кашку не мішав
Тобі нема.
Кую-кую чобіток
Подай, _________________(бабо, молоток),
Не ______________ (подаси молоток)
Не підкую чобіток.
Фізкультхвилинка.
Діти за бажанням     виконують з рухами   деякі     забавлянки.
Станція «Поетична»
Вчитель:Творчість – це  діяльність, що  породжує дещо які снонове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та унікальністю. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні  таланти часом виявляються вже в ранньому  дитинстві. Моцарт від  чотирьох   років грав на клавесині, у п'ять уже писав музику, у вісім - створив першу сонату й симфонію, в одинадцять - першу оперу. Шевченко малював з раннього  дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев'ять   років, Максим Рильський - у сім.
А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко. Але, вірш ми спробуємо скласти колективно.
Дітям пропонується, використовуючи наперед заготовлені рими, скласти чотири вірша    бо короткий вірш   відповідної тематики.
Приклади   рим:
Слава, держава, народ, патріот.
Калинова, чудова, дорожіть, любіть.
Україна, калина, криниця, водиця, уявляю, бажаю.
Якщо  дітям  важко даються вірші, вчитель може запропонувати    створити   сенкан, якщо дітио знайомлені в попередніх класах з цим поняттям і вміють створювати сенкани.
Приклад и     дитячих    творів:
Наша Україна –            
Червона калина,          
А в саду криниця –
чистенька водиця.
Пташки співають –
Серце звеселяють.
Як без тебе жити?
Я не уявляю!
Працювати на користь
Тобі я бажаю.
CЕНКАН
Україна.
Гарна, квітуча.
Любить, опікується, охороняє.
Дає нам щасливе  життя.
Вітчизна.
            Після цього конкурсу підводиться   підсумок. Визначаються    переможці – діти, які     отримали     найбільше    стікерів з ягідкою    калини. Переможці   нагороджуються     сувенірами. Це    можуть бути закладки, аркуші-розмальовки   із зображенням природи  рідного краю. Цим дітям надається право першими приклеїти стікер із своїм їм’ям на незаповнен ігрона    калини.
Станція «Патріотична»
Гра « Я - патріот»
Обладнання: на дошці на аркуші ватману зображено малюнок калини, ная кій не вистачає декількох китиць. У дітей, які працювали на уроці на партах  лежать червон істікери у форм і ягід калини; ручки. 
Вчитель:Дивіться діти, яка гілочка калини, але чомусь вона має дуже сумний вигляд, а урок наш сьогодні такий радісний. Ви ще не зовсім втомилися? Тоді давайте ще трохи попрацюємо разом, щоб наша калинка стала красунею.  Кожній дитині, потрібно написати на її листочках, своє ім’я та свої якості як громадянина і наклеїти на вільну китицю. Першими це зроблять наші переможці.
(Діти пишуть, клеять, утворюють китиці та коментують:«Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).
Вчитель: Отже, можемозробитивисновок, що в Україніпідростаютьдостойнігромадяни, аджеїмпритаманнітакіриси як… (йдеобговорення).
Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить яким буде майбутнє.
ІV. Підсумок уроку
Вчитель: Ось і закінчується наш урок. Що найбільше запам’яталос під час подорожі? Куди б ще хотіли помандрувати у майбутньому?
Послухайте вірш, а наприкінці доповнітьйого:
            Красивий, щедрий рідний край
            І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься… (Україна)
Діти! Те що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, і думати про майбутнє.Адже ви майбутнєУкраїни.





Немає коментарів:

Дописати коментар