Я і Україна
1 клас
Тема: Якою буває вода. Що вода може.
Мета: дати учням уявлення про властивості води ( прозора
рідина, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини), про зміни станів
води (твердий, рідкий, газоподібний ), розвивати дослідницький підхід, активне
пізнавальне ставлення до природи; виховувати бережливе ставлення до води,
сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших
школярів.
Обладнання:
склянки з водою, лимон,
презентація»Вода»
Тип уроку: урок
засвоєння нових знань.
Хід
уроку
І. Організація
учнів до уроку. !
Встаньте,дітки,
всі рівненько,
Посміхніться
всі гарненько
Посміхніться
всім довкола
Небу,сонцю,добрим
людям
І
тоді обов’язково
Наш
урок цікавим буде.
!
ІІ. Хвилинка
спостережень. Слайд
-
Як
завжди, розпочнемо наш урок з хвилинки спостережень. (повідомлення синоптичного
бюро)
-
Яка
зараз пора року?
-
Який
місяць?
-
Що
ви можете сказати про стан неба?
-
Чи
є надворі вітер?
-
Який
він, теплий чи холодний?
-
Чи
є опади і які?
-
Що
цікавого,незвичайного помітили, йдучи до школи?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Слайди
-
Які
свята ми святкуємо зимою?
-
Давайте
пригадаємо, якою була цьогорічна зима, які свята вона принесла., чим
запам`яталася. (перегляд слайдів під супровід вірша )
-
Зима вкриває льодом води
Усіх ставків, озер та рік,
Під сніг ховає в полі сходи,
Щоб лютий холод їх не пік;
Велить, щоб віхоли гуділи,
Хилили все живе до сну…
І все спочине… І зраділо
Зустріне дівчинку – Весну!
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
-
Сьогодні
на уроці ми зробимо ще один крок в країну природи, в країну чудову, яка
відкриває для нас щось невідоме.а що саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте
загадку:
Відома здавна рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває,
Бува, як скло,
Крихка, тверда,
Звичайна.., підкажіть… (Вода )
-
Так,
діти, це вода.
-
А
які асоціації у вас виникають зі словом вода? (створення асоціативного куща).
-
Я
впевнена, що наприкінці уроку у вас буде набагато більше знань про воду.
Адже, сьогодні на уроці ми дізнаємось про те, де на Землі зустрічається
вода, у яких станах вона перебуває, які властивості має вода – рідина,
здійснимо казкову подорож. А допоможе нам в цьому…здогадались? Так, це Крапелька води.
V. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.
-
До
якої природи, живої чи неживої, ми віднесемо воду? Чому?
-
Крапельці
води дуже цікаво, а де ж в природі зустрічається
вода? Слайд
- Пригадайте з чого ви розпочинає те свій день?
- Чи зможете ви обійтись без води? Чому?
-
Уявіть,
що вся вода на Землі зникне. Що трапиться?
Розповідь вчителя.
Багатьом
здається, що вони добре знають воду. Адже всі ми кожен день вмиваємось, п`ємо
її, бачимо, як іде дощ, тече річка. Але, виявляється, все не так просто в
природі. В ній ще багато таємниць.
Слайд
-
Ось
перша – чи впізнали ви , що на зображенні? (вигляд Землі з космосу)
Який колір переважає? Чому?
- Коли з космосу космонавти вперше побачили нашу планету,
вони були дуже здивовані і зачаровані її красою і назвали Землю «блакитною
планетою», адже більше половини земної поверхні займає вода. Ви бачите, наскільки більше води на нашій планеті, але
вода буває різна – питна, або прісна і солона, непридатна для пиття. Питної води не так вже й багато, і люди всіх країн дуже схвильовані
тим, що не скрізь її вдосталь.
-
Я вам
відкрию ще одну таємницю -
виявляється, вода займає і більше половини людського організму. Давайте
переконаємось в цьому. (вчитель ріже лимон)
-
Що
ви відчули? ( виділяється слина )
-
Пригадайте,
що відбувається, коли мама ріже цибулю? ( течуть сльози )
-
А в спекотний літній день ви побігали і…так,
спітніли.
-
VІ. Бесіда з елементами розповіді про три стани води.
-
А
зараз давайте повернемось до нашої загадки і спробуємо зробити висновки - в яких же станах перебуває вода в природі. Слайд
-
Прочитайте
виділені слова.
-
Чому
і сніжинку, і хмаринку ми назвали водою?
-
А
ось і третя таємниця – вода – це сама дивовижна речовина на нашій планеті,
тому, що тільки вона може перебувати в трьох станах.
-
Слайд
Дидактична гра «Впізнай стани води».
VІІ.
Фізкультхвилинка Слайд
VІІІ.Дидактична гра «Подорож з краплинками води» з
використанням таблиці «Кругообіг води в природі».
-
А зараз на хвилинку уявіть себе крапельками
води – блискучими, прозорими, схожими на нашу Крапельку води. Хочете
помандрувати?
У
синьому морі плескалися краплинки води. Пригріло ясне Сонечко, і краплинки
випірнули на поверхню погрітися. Але раптом вони стали легкими-легкими і
піднялися вгору.
- Що сталося з
краплинками? (Вони перейшли з рідкого стану в газоподібний, перетворилися на
водяну пару).
Краплинкам
сподобалося бути легкими і літати. Вони піднімались все вище і вище і утворили
хмари. Та тісно було на хмарках краплинкам, бо вони знову стали важкими і впали
на Землю.
-
Чому ж краплинки стали важкими? (Вони
перейшли з газоподібного стану в рідкий. Адже при ожолодженні пара
перетворюється на воду або сніг.)
З дощем
чи снігом повернулися назад і наші краплинки. Але на ньому їхня подорож і пригоди не закінчилися. Вигляне Сонечко, і
вони знову помандрують.
- Отже, вода у природі постійно рухається, мандрує. З
поверхні Землі і повітря, а звідти назад на Землю.
- Переміщення води у природі і перехід її з одного стану
в інший називається кругообігом води.
ІХ. Практична робота «Властивості води-рідини» Слайд
-
А зараз ми відправимось до лабораторії Крапельки
води, де на основі спостережень та дослідів виведемо властивості води – рідини.
Дослід 1
-
Спробуйте
взяти в руку камінь, а тепер воду.
-
Чому
не змогли цього зробити? (Вода потече, розіллється. Перша властивість - вода текуча.)
Дослід 2
-
Передайте
склянку з водою один одному і понюхайте воду. Чи має вона запах? ( Ні. Друга
властивість - немає запаху)
Дослід 3
-
У
склянки з водою і молоком опустіть ложку. В якій склянці її добре видно? (
Третя властивість – вода прозора)
Дослід 4
-
Спробуйте налити воду на скло. Що трапилось?
-
Налийте
воду у різні за формою мензурки. Що можете сказати? Чи має вода форму? (Четверта
властивість – немає форми, набирає форму посудини.)
Дослід 5
-
Підніміть
склянку з водою і подивіться, чи має вода колір? ( П`ята властивість – вода безбарвна).
Х. Осмислення та закріплення нового матеріалу.
Робота в групах. Гра «Хрестики –нулики». .
Гра «Закінчи прислів`я”


Куди
водиця тече, каші
не звариш
Турнір Всезнайок
- А зараз Крапелька вам пропонує відпочити і перевірити
свою ерудованість. Дайте відповіді на питання.
- Ім’я королеви, яка живе в країні снігів … (Снігова)
- Казкова вода, яка все оживлює? (Жива)
- На кого хотів бути схожим Вінні-Пух? (На хмарку)
- Звідкіля нелегко було тягнути бегемота? ( З болота)
- Куди вмерз вовчий хвіст? (В ополонку)
- Яким стане білий заєць, якщо його скупати в Жовтому морі?
(Мокрим)
- Які ідуть опади, коли у погоди погіршився настрій? (Дощ)
Підсумок уроку.
-
Які
таємниці води відкрили для себе на уроці?
-
Що
сподобалось робити? Які завдання були найцікавішими?
Немає коментарів:
Дописати коментар