Я і Україна  
1 клас
Тема: Якою буває вода. Що вода може.
Мета: дати учням уявлення про властивості води ( прозора
рідина, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини), про зміни станів
води (твердий, рідкий, газоподібний ), розвивати дослідницький підхід, активне
пізнавальне ставлення до природи; виховувати бережливе ставлення до води,
сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших
школярів.
Обладнання:
склянки з водою, лимон,
презентація»Вода»
Тип уроку: урок
засвоєння нових знань.
Хід 
уроку
І. Організація
учнів до уроку. !         
Встаньте,дітки,
всі рівненько,
Посміхніться
всі гарненько
Посміхніться
всім довкола
Небу,сонцю,добрим
людям
І
тоді обов’язково
Наш
урок цікавим буде.
! 
ІІ. Хвилинка
спостережень.              Слайд
-        
Як
завжди, розпочнемо наш урок з хвилинки спостережень. (повідомлення синоптичного
бюро)
-        
Яка
зараз пора року? 
-        
Який
місяць?
-        
Що
ви можете сказати про стан неба?
-        
Чи
є надворі вітер?
-        
Який
він, теплий чи холодний?
-        
Чи
є опади і які?
-        
Що
цікавого,незвичайного помітили, йдучи до школи?
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.  
Слайди
-        
Які
свята ми святкуємо зимою?
-        
Давайте
пригадаємо, якою була цьогорічна зима, які свята вона принесла., чим
запам`яталася. (перегляд слайдів під супровід вірша )            
-        
     
Зима вкриває льодом води
Усіх ставків, озер та рік,
Під сніг ховає в полі сходи,
Щоб лютий холод їх не пік;
Велить, щоб віхоли гуділи,
Хилили все живе до сну…
І все спочине… І зраділо
Зустріне дівчинку – Весну!
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
-        
Сьогодні
на уроці ми зробимо ще один крок в країну природи, в країну чудову, яка
відкриває для нас щось невідоме.а що саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте
загадку: 
Відома здавна рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває,
Бува, як скло,
 Крихка, тверда,
Звичайна.., підкажіть… (Вода )
-        
Так,
діти, це вода.
-        
А
які асоціації у вас виникають зі словом вода? (створення асоціативного куща).
-        
Я
впевнена, що наприкінці уроку у вас буде набагато більше знань про воду. 
Адже, сьогодні на уроці ми дізнаємось про те, де на Землі зустрічається
вода, у яких станах вона перебуває, які властивості має вода – рідина,
здійснимо казкову подорож. А допоможе нам в цьому…здогадались? Так, це  Крапелька води. 
V. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.
-        
До
якої природи, живої чи неживої, ми віднесемо воду? Чому?
-        
Крапельці
води дуже цікаво, а де ж в природі зустрічається
вода?   Слайд               
 -  Пригадайте з чого ви розпочинає те свій день?
 -  Чи зможете ви обійтись без  води? Чому?
-        
Уявіть,
що вся вода на Землі зникне. Що трапиться?
Розповідь вчителя.
     Багатьом
здається, що вони добре знають воду. Адже всі ми кожен день вмиваємось, п`ємо
її, бачимо, як іде дощ, тече річка. Але, виявляється, все не так просто в
природі. В ній ще багато таємниць.  
Слайд
-        
Ось
перша – чи впізнали ви , що на зображенні? (вигляд Землі з космосу)
Який колір переважає? Чому? 
- Коли з космосу космонавти вперше побачили нашу планету,
вони були дуже здивовані і зачаровані її красою і назвали Землю «блакитною
планетою», адже більше половини земної поверхні займає вода. Ви бачите, наскільки більше води на нашій планеті, але
вода буває різна – питна, або прісна і солона, непридатна для пиття.  Питної води не так вже й багато, і люди всіх країн дуже схвильовані
тим, що не скрізь її вдосталь.  
-        
 Я вам 
відкрию ще одну таємницю - 
виявляється, вода займає і більше половини людського організму. Давайте
переконаємось в цьому. (вчитель ріже лимон)
-        
Що
ви відчули? ( виділяється слина )
-        
Пригадайте,
що відбувається, коли мама ріже цибулю? ( течуть сльози )
-        
 А в спекотний літній день ви побігали і…так,
спітніли. 
-        
 
VІ. Бесіда з елементами розповіді про три стани води.
-        
А
зараз давайте повернемось до нашої загадки і спробуємо зробити висновки -  в яких же станах перебуває вода в природі. Слайд
-        
Прочитайте
виділені слова.
-        
Чому
і сніжинку, і хмаринку ми назвали водою? 
-        
А
ось і третя таємниця – вода – це сама дивовижна речовина на нашій планеті,
тому, що тільки вона може перебувати в трьох станах.
-        
Слайд
Дидактична гра «Впізнай стани води».
VІІ.
Фізкультхвилинка   Слайд  
VІІІ.Дидактична гра «Подорож з краплинками води» з
використанням таблиці «Кругообіг води в природі».           
-        
 А зараз на хвилинку уявіть себе крапельками
води – блискучими, прозорими, схожими на нашу Крапельку води. Хочете
помандрувати?    
У
синьому морі плескалися краплинки води. Пригріло ясне Сонечко, і краплинки
випірнули на поверхню погрітися. Але раптом вони стали легкими-легкими і
піднялися вгору.
- Що сталося з
краплинками? (Вони перейшли з рідкого стану в газоподібний, перетворилися на
водяну пару).
Краплинкам
сподобалося бути легкими і літати. Вони піднімались все вище і вище і утворили
хмари. Та тісно було на хмарках краплинкам, бо вони знову стали важкими і впали
на Землю.
-        
Чому ж краплинки стали важкими? (Вони
перейшли з газоподібного стану в рідкий. Адже при ожолодженні пара
перетворюється на воду або сніг.) 
З дощем
чи снігом повернулися назад і наші краплинки. Але на ньому їхня подорож  і пригоди не закінчилися. Вигляне Сонечко, і
вони знову помандрують.
- Отже, вода у природі постійно рухається, мандрує. З
поверхні Землі і повітря, а звідти назад на Землю.
- Переміщення води у природі і перехід її з одного стану
в інший називається кругообігом води. 
ІХ. Практична робота «Властивості води-рідини» Слайд
-        
 А зараз ми відправимось до лабораторії Крапельки
води, де на основі спостережень та дослідів виведемо властивості води – рідини.
Дослід 1
-        
Спробуйте
взяти в руку камінь, а тепер воду.
-        
Чому
не змогли цього зробити? (Вода потече, розіллється. Перша властивість -  вода текуча.)
Дослід 2
-        
Передайте
склянку з водою один одному і понюхайте воду. Чи має вона запах? ( Ні. Друга
властивість - немає  запаху)
Дослід 3
-        
У
склянки з водою і молоком опустіть ложку. В якій склянці її добре видно? (
Третя властивість – вода прозора)
Дослід 4
-        
 Спробуйте налити воду на скло. Що трапилось?
-        
Налийте
воду у різні за формою мензурки. Що можете сказати? Чи має вода форму? (Четверта
властивість – немає форми, набирає форму посудини.)
      Дослід 5
-        
Підніміть
склянку з водою і подивіться, чи має вода колір? ( П`ята властивість – вода безбарвна). 
Х. Осмислення та закріплення нового матеріалу.
Робота в групах. Гра «Хрестики –нулики».               .
Гра «Закінчи прислів`я”
 Щоб спрагу
вгасити,                                      там
травиця росте
  Щоб спрагу
вгасити,                                      там
травиця росте Без води й.                                                         треба води
попити.
 Без води й.                                                         треба води
попити.
  Куди
водиця тече,                                          каші
не звариш
 Турнір Всезнайок
- А зараз Крапелька вам пропонує відпочити і перевірити
свою ерудованість. Дайте відповіді на питання.
- Ім’я королеви, яка живе в країні снігів … (Снігова)
- Казкова вода, яка все оживлює? (Жива)
- На кого хотів бути схожим Вінні-Пух? (На хмарку)
- Звідкіля нелегко було тягнути бегемота? ( З болота)
- Куди вмерз вовчий хвіст? (В ополонку)
- Яким стане білий заєць, якщо його скупати в Жовтому морі?
(Мокрим)
- Які ідуть опади, коли у погоди погіршився настрій? (Дощ)
 Підсумок уроку. 
-        
Які
таємниці води відкрили для себе на уроці?
-        
Що
сподобалось робити? Які завдання були найцікавішими?
 
Немає коментарів:
Дописати коментар